دانلود تحقیق تعلیم و تربیت شهروندی با فرمت ورد

هدف از این تحقیق بررسی تعلیم و تربیت شهروندی با فرمت docx در قالب 35 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات35حجم99/797 کیدانلود تحقیق تعلیم و تربیت شهروندی با فرمت ورد|42097674|fyg|دانلود تحقیق شهروندی,تحقیق شهروندی doc,تحقیق کامل شهروندی,تحقیق درباره شهروندی,تحقیق شهروندی با فرمت ورد,تحقیق درمورد شهروندی چیست,تحقیق دانش آموزی درباره شهروندی,تحقیق دانشجویی درباره شهروندی
هم اکنون فایل با مشخصه ی دانلود تحقیق تعلیم و تربیت شهروندی با فرمت ورد وارد وب شده اید برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

هدف از این تحقیق بررسی تعلیم و تربیت شهروندی با فرمت docx در قالب 35 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات35حجم99/797 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
هدف از این تحقیق بررسی تعلیم و تربیت شهروندی با فرمت docx در قالب 35 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

فهرست مطالب

2-8- تعلیم و تربیت شهروندی

2-9- دلالت های پرداختن به تربیت شهروندی

2-10- عناصر تشکیل دهنده برنامه درسی تربیت شهروندی

2-11- سطوح و ابعاد شهروندی

2-11-1- بعد شخصی

2-11-2-بعد اجتماعی

2-11-3-بعد مکانی

2-11-4-بعد زمانی

2-12- نهاد آموزش و پرورش و تربیت شهروندی

2-13- اهداف تربیت شهروندی

2-14- رویکردهای سازماندهی محتوای برنامه درسی تربیت شهروندی

2-15- روشهای یاددهی ـ یادگیری متناسب با تربیت شهروندی

2-16- سیر تحول در برنامه درسی دوره راهنمایی تحصیلی ایران

2-17- اهداف دوره راهنمایی تحصیلی

منابع

ماهیت پیچیده و بحث برانگیز شهروندی موجب ارائه برداشت ها و تعابیر مختلفی از آن شده است. در ادبیات شهروندی از اصطلاحات مختلفی همچون تربیت به منظور شهروندی، آموزش درباره شهروندی، تربیت برای شهروندی دمکراتیک و تربیت مدنی برای اشاره به مفهوم شهروندی استفاده شده است. کی­یر (1999) بر این باور است که مسائلی همچون کثرت گرایی، چندفرهنگی، میراث و تنوع فرهنگی و نژادی، انسجام اجتماعی، حقوق فردی و جمعی، مسئولیت های حرفه ای و شغلی، هویت ملی و آزادی طلبی، کار آموزش شهروندی را با چالش های اساسی روبرو ساخته است و این عوامل سبب گشته است که تعریف واحدی از مفهوم شهروندی ارائه نگردد. وی در تعریف این مفهوم به دو برداشت حداقلی و حداکثری از تربیت شهروندی اشاره دارد.

مفهوم حداقلی تربیت شهروندی صرفا بر آموزش حقوق و مسئولیت های فراگیران، ساختار سیاسی، تاریخ ملی و قانون اساسی متمرکز است. مطابق این برداشت ، تربیت شهروندی به جای پرورش حس مشارکت در بین دانش آموزان، بر دانش شهروندی تاکید دارد. این برداشت شهروندی باعث انفعال فراگیران در کلاس های درس می گردد، زیرا معلمان صرفا از روش های سنتی تدریس استفاده می نمایند. کی یر از این نوع آموزش با عنوان آموزش درباره شهروندی نام می برد. وی معتقد است که مفهوم حداقلی تربیت شهروندی گاهی به عنوان تربیت مدنی نیز یاد می گردد که محتوا مدار و معلم مدار بوده و به منظور سنجش و ارزیابی آموخته ها بر آزمون و امتحان متکی می باشد.

در مقابل، برداشت حداکثری تربیت شهروندی بر آموزش به منظور شهروندی تاکید می کند. این مفهوم شامل دانش، مهارت و ارزش ها بوده و دانش آموزان را برای مشارکت فعال و مسئولانه در مدرسه و خارج از آن آماده می کند. بر خلاف تربیت شهروندی محدود، این برداشت، یادگیری را فراسوی برنامه درسی و کلاس درس گسترش داده و تمام فعالیت های درون و خارج از مدرسه را در بر می گیرد. بعلاوه، این برداشت به شدت وابسته به تدریس تعاملی است به این صورت که مستلزم بحث و گفتگو بوده وفرصت های متعددی را برای مشارکت فعالانه فراگیران مهیا می سازد. کی­یر به ارائه پیوستاری در این زمینه می پردازد که در یک سوی آن برداشت حداقلی و در سوی دیگر برداشت حداکثری از تربیت شهروندی قابل بحث است. هر یک از دو سوی طیف ویژگی های متفاوتی را به نمایش می گذارند که در برداشت ما از تربیت شهروندی تاثیرگذار است.






"